Τα κράτη της Βαλτικής: Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία, μια ανεκμετάλλευτη αγορά για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο
Τα τελευταία χρόνια, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει όλο και πιο δημοφιλές, καθώς οι εταιρείες επιδιώκουν να επεκτείνουν την εμβέλειά τους πέρα από την εγχώρια αγορά τους. Τα κράτη της Βαλτικής προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία για τις εταιρείες που αναζητούν διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι χώρες της Βαλτικής, που βρίσκονται ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ασία και έχουν πληθυσμό λίγο πάνω από 6 εκατομμύρια, συχνά παραβλέπονται ως πιθανή αγορά για τις διαδικτυακές επιχειρήσεις. Ωστόσο, οι Βαλτικές χώρες προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για εταιρείες που επιθυμούν να εισέλθουν σε νέες αγορές. Ειδικά με ένα εργαλείο όπως το Clonable.
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι Βαλτικές χώρες είναι ελκυστικές για εταιρείες που επιθυμούν να επεκταθούν σε νέες αγορές.
1. Μικρός ανταγωνισμός, ειδικά στο διαδίκτυο. Για να οδηγήσετε την κίνηση από την Εσθονία, τη Λιθουανία και τη Λετονία στον ιστότοπό σας, το τοπικό μάρκετινγκ και το SEO είναι απαραίτητα. Για να το κάνετε αυτό αποτελεσματικά, πρέπει να μεταφράσετε το κατάστημά σας στα εσθονικά, λιθουανικά ή/και λετονικά για την αγορά της Βαλτικής. Με μια μεταφρασμένη έκδοση του καταστήματός σας, μπορείτε αρκετά εύκολα να καταχωρήσετε το κατάστημά σας στις μηχανές αναζήτησης της Βαλτικής και να δημιουργήσετε δωρεάν οργανική επισκεψιμότητα. Ένας άλλος σπουδαίος και πολύ αποτελεσματικός τρόπος για τη δημιουργία καλής ποιότητας, εξειδικευμένης επισκεψιμότητας είναι οι διαφημίσεις Google Ads.
2. Ένας ιδιαίτερα μορφωμένος και εύπορος πληθυσμός. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες μπορούν να στοχεύουν σε μια πελατειακή βάση υψηλής ποιότητας με σχετική ευκολία.
Εν ολίγοις, οι χώρες της Βαλτικής προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία για τις εταιρείες που επιθυμούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε νέες αγορές.
Ηλεκτρονικό εμπόριο στην Εσθονία
Η Εσθονία είναι μια βορειοευρωπαϊκή χώρα με πρόσβαση στη Βαλτική Θάλασσα. Συνορεύει με τη Ρωσία, τη Λετονία και τη Φινλανδία μέσω του Κόλπου της Φινλανδίας. Με πληθυσμό 1.306.788 κατοίκους, η Εσθονία είναι μια αναδυόμενη καταναλωτική αγορά με αναπτυσσόμενο τομέα ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό που αξίζει να αναφερθεί - η Εσθονία είναι γεμάτη από το διαδίκτυο και τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Αυτή η χώρα είναι η πιο συνδεδεμένη χώρα στον κόσμο. Ως εκ τούτου, μεγάλο μέρος της οικονομίας της βασίζεται στο διαδίκτυο. Δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορεί να διεκπεραιωθεί ηλεκτρονικά σε αυτή τη χώρα. Από κυβερνητικές διαφορές μέχρι την αγορά εισιτηρίων λεωφορείου.
Η Εσθονία αποτελεί παράδειγμα χώρας που έχει διανύσει μεγάλη οικονομική πορεία. Το ίδιο ισχύει και για τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Είναι μια κοινωνία ευαίσθητη στις τιμές, αλλά η ευαισθησία αυτή μειώνεται με την ηλικία, και με μεγαλύτερο εισόδημα ξοδεύουν περισσότερα. Όπως οι περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές, έτσι και η Εσθονία γερνάει. Ωστόσο, υπάρχει σαφές ενδιαφέρον για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο κύκλος εργασιών της εσθονικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να φθάσει τα 372 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης είναι 4,8%, με αποτέλεσμα ο αναμενόμενος όγκος της αγοράς να ανέρχεται σε 470 εκατομμύρια δολάρια σε πέντε χρόνια. Η διείσδυση των χρηστών μπορεί να φθάσει το 53,2% φέτος και αναμένεται να φτάσει το 63,4% μέχρι το τέλος του 2025. Οι κυριότερες μέθοδοι ηλεκτρονικών πληρωμών στην Εσθονία είναι οι πιστωτικές κάρτες, οι τραπεζικές μεταφορές και το PayPal.
Ηλεκτρονικό εμπόριο στη Λετονία
Η Λετονία είχε πληθυσμό 1,9 εκατομμυρίων κατοίκων το 2019, εκ των οποίων το 84% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο. Ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου της Λετονίας εκτιμάται σε 900 εκατομμύρια ευρώ το 2022 και θα αυξηθεί σε περίπου 1,3 εκατομμύρια ευρώ το 2025. Η Λετονία είναι μια νέα καταναλωτική αγορά για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Έτσι, υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες, ιδίως για τους παρόχους ηλεκτρονικού εμπορίου που γνωρίζουν τον χαρακτήρα της αγοράς της Ανατολικής Ευρώπης και μεταφράζουν τις ιστοσελίδες τους στα λετονικά.
Για τους Λετονούς καταναλωτές, η τιμή είναι ο σημαντικότερος παράγοντας στις αποφάσεις αγοράς. Το πιο εύπορο τμήμα των καταναλωτών, που μπορεί να έχει περισσότερες επιλογές, αναφέρει το εμπορικό σήμα ως καθοριστικό παράγοντα. Είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τα προϊόντα της αγαπημένης τους μάρκας. Η αναψυχή, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια είναι μεταξύ των δαπανών που έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Το ενδιαφέρον για το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει επίσης αυξηθεί και ο ρυθμός ανάπτυξης είναι ένας από τους υψηλότερους σε αυτό το τμήμα της Ευρώπης.
Η πιο δημοφιλής μέθοδος πληρωμής στη Λετονία είναι η πιστωτική κάρτα. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα κινητά τηλέφωνα και στην τρίτη θέση το 14% του μεριδίου αγοράς.
Ηλεκτρονικό εμπόριο στη Λιθουανία
Περίπου 3 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν στη Λιθουανία. Το 2021, το ΑΕΠ ήταν 57 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Λιθουανία αναμένει ότι το 2022 το ηλεκτρονικό εμπόριο θα φθάσει περίπου τα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Μέχρι το 2025, θα μπορούσε να φθάσει τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ χάρη σε ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 18,59%.
Οι Λιθουανοί έχουν διαφορετικές προτιμήσεις ανάλογα με το εισόδημα ή την ηλικιακή ομάδα. Ως εκ τούτου, η αγορά είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένη. Οι πλουσιότεροι πελάτες επιλέγουν συχνά τη μάρκα ως τον πιο σημαντικό παράγοντα αγοράς, ενώ για τους Λιθουανούς η τιμή καθορίζει την ποιότητα. Είναι σημαντικό ότι για τους καταναλωτές αυτούς, τα προϊόντα από το εξωτερικό είναι επίσης συνώνυμα της υψηλής ποιότητας. Η λιθουανική οικονομία αναπτύσσεται συνεχώς, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Όλο και περισσότεροι πελάτες δίνουν προσοχή στα προγράμματα εξυπηρέτησης και πιστότητας.
Οι Λιθουανοί πιστεύουν στην τεχνολογία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων αντιστοιχούν σε περισσότερες από τις μισές συναλλαγές. Το δεύτερο αγαπημένο είναι η πληρωμή με πιστωτικές κάρτες - το 37% των συναλλαγών ολοκληρώνεται με αυτόν τον τρόπο. Την τρίτη θέση καταλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια - το 10% των πληρωμών πραγματοποιείται με αυτά.
Η Λιθουανία εξακολουθεί να είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Επομένως, υπάρχει άφθονος χώρος για νέους λιανοπωλητές. Εάν στοχεύετε σε αυτή τη χώρα για να επεκτείνετε την επιχείρησή σας, μπορείτε να το κάνετε. Οι ευκαιρίες είναι άφθονες, όπως και στα υπόλοιπα κράτη της Βαλτικής.