Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης για τη Γερμανία: μερικές συμβουλές και κόλπα
Εάν σκοπεύετε να δραστηριοποιηθείτε σε Γερμανία, είναι σημαντικό να έχετε καλή γνώση του γερμανικού τοπίου του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σε αυτό το άρθρο, συζητάμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Γερμανία, από δημοφιλείς ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου και κατηγορίες προϊόντων έως μεθόδους ηλεκτρονικών πληρωμών και το εμπόριο μέσω κινητών τηλεφώνων. Καλύπτουμε επίσης ορισμένες από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που λαμβάνουν χώρα στη Γερμανία και πώς να προσεγγίσετε τους πελάτες του γερμανικού ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων καναλιών.
Μέγεθος
Ας ρίξουμε πρώτα μια ματιά στο μέγεθος της γερμανικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Statista, η γερμανική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αξίζει σήμερα περίπου 62,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό την καθιστά την πέμπτη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, μετά μόνο από τις ΗΠΑ, την Κίνα, την Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Και η αγορά αυτή αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας σε αξία τα 79,6 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2022.
Ιστοσελίδες
Όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Γερμανία, υπάρχουν μερικοί δημοφιλείς ιστότοποι που ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους. Ο πιο δημοφιλής ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου στη Γερμανία είναι το Amazon, ακολουθούμενος από το eBay και το Otto. Άλλοι δημοφιλείς ιστότοποι περιλαμβάνουν τις Zalando, AliExpress και Rakuten.
Κατηγορίες προϊόντων
Το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Γερμανία είναι ένας αναπτυσσόμενος κλάδος και είναι σημαντικό να έχετε καλή γνώση του τοπικού τοπίου του ηλεκτρονικού εμπορίου αν σκοπεύετε να δραστηριοποιηθείτε επιχειρηματικά στη χώρα αυτή. Όσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων, οι Γερμανοί καταναλωτές ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα σε είδη ένδυσης και υπόδησης. Ακολουθούν τα βιβλία, τα ηλεκτρονικά είδη και τα έπιπλα. Αυτό δείχνει ότι οι Γερμανοί καταναλωτές ενδιαφέρονται έντονα για τη μόδα και τις ηλεκτρονικές συσκευές.
Επιπλέον, ορισμένες εξειδικευμένες κατηγορίες προϊόντων κερδίζουν επίσης δημοτικότητα, όπως τα προϊόντα υγείας και ευεξίας και τα βιώσιμα προϊόντα. Αυτό αποτελεί ένδειξη ότι οι Γερμανοί καταναλωτές ευαισθητοποιούνται όλο και περισσότερο όσον αφορά την υγεία και το περιβάλλον και θέλουν να συμπεριλάβουν αυτές τις πτυχές στις αγορές τους.
Μέθοδοι πληρωμής
Όσον αφορά τους τρόπους ηλεκτρονικής πληρωμής, βλέπουμε ότι οι Γερμανοί καταναλωτές προτιμούν να πληρώνουν με πιστωτικές κάρτες. Ακολουθούν το PayPal και οι τραπεζικές μεταφορές. Αυτό δείχνει ότι οι Γερμανοί καταναλωτές εμπιστεύονται την ασφάλεια των ηλεκτρονικών πληρωμών και χρησιμοποιούν ευχαρίστως μια ποικιλία επιλογών πληρωμής.
Κινητό εμπόριο
Το κινητό εμπόριο κερδίζει επίσης δημοτικότητα στη Γερμανία. Περισσότερο από το 50% των Γερμανών καταναλωτών πραγματοποιούν πλέον αγορές μέσω των smartphones τους. Αυτό σημαίνει ότι οι λιανοπωλητές πρέπει να εστιάσουν στην εμπειρία των κινητών τηλεφώνων για να προσεγγίσουν και να κρατήσουν ευχαριστημένους τους πελάτες τους.
Εκδηλώσεις
Τέλος, στη Γερμανία πραγματοποιούνται ορισμένες σημαντικές εκδηλώσεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σε αυτά περιλαμβάνονται το συνέδριο dmexco, το Online Trade Kongress και η Internet World Expo. Οι εκδηλώσεις αυτές αποτελούν τις κύριες πλατφόρμες για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου προκειμένου να παρουσιαστούν, να ανταλλάξουν γνώσεις και να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά.
Η γερμανική αγορά είναι μία από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες στην Ευρώπη, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι εταιρείες επιθυμούν να βελτιστοποιήσουν τους ιστότοπούς τους για την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης στη Γερμανία. Ωστόσο, η διαδικασία του SEO είναι ελαφρώς διαφορετική στη Γερμανία από ό,τι σε άλλες αγορές, λόγω των γλωσσικών και πολιτιστικών ιδιαιτεροτήτων της χώρας. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές και κόλπα που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε το SEO στη Γερμανία.
1. Γνωρίστε το κοινό σας
Το πρώτο βήμα για μια αποτελεσματική στρατηγική SEO είναι η κατανόηση του κοινού σας. Στη Γερμανία, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της χώρας. Στη Γερμανία ζουν 82 εκατομμύρια άνθρωποι, με την πλειονότητα του πληθυσμού να συγκεντρώνεται στις μεγάλες πόλεις του Βερολίνου, του Αμβούργου και του Μονάχου. Ο μέσος Γερμανός χρήστης του διαδικτύου είναι μορφωμένος και έχει υψηλό διαθέσιμο εισόδημα.
2. Κάντε την έρευνά σας για τις λέξεις-κλειδιά
Μόλις μάθετε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, μπορείτε να αρχίσετε να ερευνάτε ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν για να αναζητήσουν προϊόντα και υπηρεσίες όπως η δική σας. Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο όπως το Google AdWords Keyword Planner. Αυτό θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε σχετικές λέξεις-κλειδιά με υψηλό όγκο αναζήτησης.
3. Βελτιστοποίηση του περιεχομένου του ιστότοπού σας
Μόλις έχετε έναν κατάλογο με τις λέξεις-κλειδιά-στόχους, μπορείτε να αρχίσετε να βελτιστοποιείτε το περιεχόμενο του ιστότοπού σας για αυτές τις λέξεις-κλειδιά. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συμπεριλάβετε τις λέξεις-κλειδιά στο κείμενο του ιστότοπού σας, στους τίτλους και τις επικεφαλίδες, καθώς και στα μεταδεδομένα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να μην το παρακάνετε, καθώς αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την τιμωρία του περιεχομένου σας από τη Google. Ένας καλός κανόνας είναι να διατηρείτε την πυκνότητα των λέξεων-κλειδιών σας σε ποσοστό περίπου 2-3%.
4. Δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας
Εκτός από τη βελτιστοποίηση του υπάρχοντος περιεχομένου του ιστοτόπου σας, είναι επίσης σημαντικό να δημιουργείτε νέο περιεχόμενο υψηλής ποιότητας σε τακτική βάση. Αυτό μπορεί να έχει τη μορφή αναρτήσεων σε ιστολόγια, infographics ή περιεχομένου βίντεο. Αυτό όχι μόνο θα βοηθήσει στη βελτίωση του SEO σας, αλλά θα δώσει επίσης στους επισκέπτες του ιστοτόπου σας κάτι νέο και ενδιαφέρον να διαβάσουν ή να παρακολουθήσουν.
5. Προωθήστε το περιεχόμενό σας
Μόλις δημιουργήσετε νέο εξαιρετικό περιεχόμενο, είναι σημαντικό να το προωθήσετε. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και της πληρωμένης διαφήμισης. Προωθώντας το περιεχόμενό σας, προσεγγίζετε ένα ευρύτερο κοινό και αυξάνετε τις πιθανότητες να κοινοποιηθεί το περιεχόμενό σας.
6. Παρακολουθήστε την πρόοδό σας
Τέλος, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε την πρόοδό σας και να προσαρμόζετε τη στρατηγική SEO σας εάν είναι απαραίτητο. Μπορείτε να το κάνετε αυτό παρακολουθώντας την επισκεψιμότητα και την κατάταξη του ιστότοπού σας στο Google. Παρακολουθώντας την πρόοδό σας, μπορείτε να δείτε αν οι προσπάθειές σας είναι αποτελεσματικές και πού μπορείτε να κάνετε βελτιώσεις. Αντιδρώντας γρήγορα στις αλλαγές στα αποτελέσματα αναζήτησης, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας θα συνεχίσει να αποδίδει και να εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Επιπλέον, σας επιτρέπει επίσης να ανταποκρίνεστε στις αλλαγές στη συμπεριφορά αναζήτησης και στους όρους αναζήτησης του κοινού-στόχου σας. Εν ολίγοις, η παρακολούθηση της προόδου σας είναι απαραίτητη για μια επιτυχημένη στρατηγική SEO.